9 Aralık 2009 Çarşamba

Güz Sancısı...



Bir nisan akşamında tutuklandı gözlerim,
Efsunlu bir yürekten iki kelam söz aldım.
Hicranlı bir ömürde bulununca izlerim.
İlkbaharı bırakıp, içime bir güz aldım…

Her zerresi tutuşup, ateş oldu içime.
Kar beyaz derdi düştü, yüreğimden saçıma.
Katlimin son fermanı, verilirken suçuma,
Tebessümü bırakıp, iki yaşlı göz aldım…

Diyemedim; suçum yok, ben köleydim o sultan.
Diyemedim; ben değil oydu beni unutan.
Bir aşkın ırmağını damla damla kurutan.
Ateşli bir ah ile, bir ömürlük köz aldım…

Ne çabuk geçti zaman, farkına varamadım.
Yüreğimden ömrüme o sırrı veremedim.
Çırpındım, çabaladım lütfuna eremedim.
Aslından, suretime kederli bir yüz aldım…

Tükendim nefes nefes bir sevda yokuşunda.
Tutuştum gözlerinin bana her bakışında.
İsmin yazacak gülüm, mezarımın başında.
Gidiyorum, yanıma üç metre bir bez aldım…

Yusuf MESCİOĞLU
30.01.2009

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder