22 Eylül 2011 Perşembe

Leyli...












Leyli…


Aşkın dergâhında kahır okudum.

Bundandır gönlümün hicrâna meyli,

Her harfte ismini aşka dokudum.

Beni de bir Mecnûn etti o Leyli…


Adımı sordular meftûnum dedim.

Var mısın dediler merhûmum dedim.

Pervaneye aşık bir mumum dedim.

Gönlümü ateşe attı o Leyli…


Kimi meczup dedi kimisi veli,

Ya ermiş dediler yahut da deli,

Verip avucuma bir yaban gülü,

Bülbülle beni bir tuttu o Leyli…


Zor imiş her derdin beşiği olmak,

İsterdim bastığı eşiği olmak,

Sırdır deyip aşkın aşığı olmak,

Sırrımı sırlara kattı o Leyli…


Leyl’i sarıyorken dört bir yanımı,

Habersiz terk etti gönül hanımı,

O’na Şeyda olan masum cânımı,

Aşkın pazarında sattı o Leyli…


Hasret bulaşırken gözüm yaşına,

İsmini yazdılar mezar taşıma,

Yüzünü dönüp de öksüz naaşıma,

Bir dua etmeden gitti o Leyli…


Yusuf Mescioğlu

Yirmikieylülikibinonbir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder